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Gesamtsystemmodellierung
The simulation of whole engine behavior is a key element in the chair’s research. Activities and interests within this area are focused on
- Fully integrated component zooming
- Evaluation of component deterioration
- Assessment of new gas turbine engine concepts
- Transient simulation
- Engine control
Simulations on synthesis models of gas turbines are mainly performed with the performance code GTlab.
Teilprojekt AP 4.2.2 des Verbundvorhabens DoEfS – Digitally Optimised Engineering for Services: Investigation of the influence of aerofoil deterioration on performance parameters of a compressor using CFD
M.Sc. Sven Nottrott
Gefördert durch das Bundesministerium für Wirtschaft und Energie sowie Rolls-Royce Deutschland, seit 2020
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Gesamtheitliche Bewertung und Verbesserung einer Gasturbine mit periodisch druckerhöhender Verbrennung
M.Sc. Nicolai Neumann
Sonderforschungsbereich 1029 „TurbIn“, Teilprojekt D01, 2016/2021
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Potentialbewertung einer Verdichterlaufschaufelverstellung in Gasturbinen
M.Sc. Tim Sauer
Universitätsforschung TU Berlin, 2016/2021
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ECOFlex-turbo 3.4.4 - Flexibles Luftsystem
Dipl.-Ing. Dominik Woelki
Gefördert durch das Bundesministerium für Wirtschaft und Energie sowie Rolls-Royce Deutschland, 2016/2020
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Untersuchungen zu den Auswirkungen neuer Gehäusestrukturen für den Fan auf das Gesamtsystem Triebwerk
M.Sc. Tim Sauer
Gefördert durch das Bundesministerium für Wirtschaft und Energie sowie Rolls-Royce Deutschland, 2014/2017
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AG TURBO 2020 - COORETEC 3.1.4
Optimization of Secondary Air System Flows in Different Operating Conditions
Dipl.-Ing. Dominik Woelki
Gefördert durch das Bundesministerium für Wirtschaft und Energie sowie Rolls-Royce Deutschland, 2012/2016
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Prof. Dr.-Ing. Dieter PeitschTel. +49 (0)30 314-22878
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